Grip op grote projecten

Scheveningen Haven

Risico's en bandbreedte saldo

Impact weerstandscapaciteit

30 apr 2020

31 dec 2020

Verschil

MPG 2020

PR 2020

Risicoprofiel

€ 0,20 mln. NEG

€ 0,36 mln. POS

€ 0,56 mln. POS

Bandbreedte (eindwaarde)

Best case saldo

€ 30,55 mln. NEG

€ 33,07 mln. NEG

€ 2,52 mln. NEG

MPG scenario

€ 31,90 mln. NEG

€ 34,41 mln. NEG

€ 2,51 mln. NEG

Worst case saldo

€ 34,76 mln. NEG

€ 38,34 mln. NEG

€ 3,58 mln. NEG

De risico’s op de grondexploitatie worden opgevangen door de Reserve Grondbedrijf.

De impact op het weerstandsvermogen (gewogen risicoprofiel) is bij PR 2020 € 0,36 mln. voordelig. Dit is een voordelig verschil van € 0,56 mln. ten opzichte van MPG 2020 . De bandbreedte van het saldo ligt tussen de € 34,1 mln. en € 38,34  mln. negatief op eindwaarde per 31-12-2024.

Wijzigingen

Norfolk (verschil 0,32 mln. voordelig.)
De impact op het weerstandsvermogen gaat van € 0,41 mln nadelig naar € 0,09 mln. voordelig Dit voordelige verschil van € 0,32 mln. is het gevolg van het opnemen van risico op hogere plankosten op te nemen in de begroting.

Noordelijk havenhoofd  (verschil 0,24 mln. voordelig.)
De impact op het weerstandsvermogen voor de grondexploitatie Noordelijk havenhoofd gaat van € 0,85 mln. nadelig naar € 0,21 mln. voordelig.
De risico's voor het verhuizen van de KNRM naar de begin van de Visafslagweg zijn met herziening van grondexploitatie deel verwerkt in grondexploitatie en deels komen te vervallen.

Deze pagina is gebouwd op 10/12/2021 16:52:32 met de export van 10/12/2021 16:45:01